> FORUM DU CLUB PORSCHE 914 DE FRANCE
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.


FORUM DU CLUB PORSCHE 914 DE FRANCE
 
AccueilAccueil  Site du ClubSite du Club  RechercherRechercher  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  ConnexionConnexion  
 

 Comparatif de la 914 avec ses contemporaines

Aller en bas 
5 participants
AuteurMessage
MG 44




Nombre de messages : 199
Date d'inscription : 27/05/2013

Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty
MessageSujet: Comparatif de la 914 avec ses contemporaines   Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty30/7/2013, 20:43

Bonsoir,

Je ne sais pas si vous connaissez ces liens mais je trouve que c'est assez intéressant.

Il s'agit de deux tests comparatifs de l'époque : un essai sur route (5000 miles au total) avec la FIAT 124 Spider, MGB et Triumph TR6 : http://www.mgexp.com/article/rt-4sports-1970.html
Et un autre sur les aptitudes sur circuit (idem + MGB GT, MG Midget, Opel GT 1900, Triumph Spitfire et GT 6, Karmann Ghia, ...) : www.karmannghiaconnection.com/73_rt_roadtest.html

On ne s'attend peut-être pas à ces conclusions ....
Revenir en haut Aller en bas
guizounet

guizounet


Nombre de messages : 2129
Age : 78
Date d'inscription : 01/02/2007

Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty
MessageSujet: Re: Comparatif de la 914 avec ses contemporaines   Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty31/7/2013, 07:15

Ouch! La photo de la 914 sur circuit !!! La barre anti-roulis a bien fait de faire son apparition par la suite...Laughing 
Très sympa de nous avoir mis ce comparatif. La TR6 est un peu décalée, mais pour le reste, pas de grosses surprises pour moi. Le test en 2 litres (124 Spider et 914-4 2L) aurait été intéressant aussi, j'ai eu les deux, (même la TR6 tout au début de mes aventures en historique) très attachantes ...et très différentes de tempérament)
Merci bravo
Revenir en haut Aller en bas
MG 44




Nombre de messages : 199
Date d'inscription : 27/05/2013

Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty
MessageSujet: Re: Comparatif de la 914 avec ses contemporaines   Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty29/8/2013, 12:33

Et encore un petit comparatif humoristique entre une 914 et une Lotus Europa
C'est écrit par un américain qui a eu et restauré ces deux modèles .


Similarities
They are both ugly.

Neither are made anymore because people stopped buying them.

The press panned both.

Each has a sexy brand with a humble engine.

Neither are expensive.

They were both known to spontaneously combust.

Differences


Lotus used inexpensive parts from cheaper, mass produced cars to build a handmade, limited production sports car. Nonetheless, a complete restoration can easily cost more than the value of the car.

Porsche used expensive parts from the 911, and marked-up parts from volkswagen models to produce a budget-minded, mass produced sports car. Porsche absolutely gouges its customers for parts. You'd have to be an idiot (like me) to restore one.

The Europa could out-accelerate much more expensive cars, and in Twin-Cam form is quick, even today. The stock 914 was a complete slug even when new. It accelerates like a lawn tractor, though it will beat one hands down in the twisties.

The Lotus sounds great. The 914/4 sounds like a VW bug.
Without getting really specific, they each had more or less the same horsepower. The Europa weighs 5-700lbs less than the 914.
In anything but a minor collision, occupants of a 914 would be dead. Occupants of a Europa would be really dead.
The Europa is fragile in all respects. The 914 is built like a brick shithouse. Styled like one too.

The front of the Europa looks sexy and exotic - like a Ferrari, E-type, or... a Lotus. The rear must have been designed by the guy who later styled the 914.

You disassemble a 914. You assist a Europa in falling apart.
When disassembling a 914, you are continually impressed with its quality and how well thought out it is. With the Europa, you are amazed how such a chintzy car could ever have been built.
The parts count in the Lotus must be less than half that of the 914.
Europas leak. The 914 must have 75 feet of fancy rubber seals, costing over $1500US to replace. 914's leak too.
Porsche would never use a bolt when a mechanism would do. Lotus would never use a bolt when a pop-rivet would do.
The electrical system in the Lotus isn't.

Strangers make positive comments about the 914. They ask to sit or rather lie down in the Lotus, then can't help but burst out laughing and start making engine noises and pretending to set up for corner 10 at Mosport.

I live on a busy street. The newly restored 914 draws the occasional honk or a visit from a fellow owner. The Lotus - even dead and shabby - attracts crowds and often other Lotii out of nowhere.

The Lotus makes few if any compromises to handling. The 914 is practical and versatile, and handles very well.

The Porsche is a good car that is cool. The Lotus is a crummy car that is really cool.

150000 914s were made manufactured. 9000 Europas were hand made.

Lotus recently developed the Elise, a lightweight and simple but sophisticated mid-engined sports car with amazing handling by any standard. It has no stupid gee gaws, a non-exotic engine sourced from a mass produced vehicle, and is priced so mere mortals can afford it. (sound familiar?) Porsche? Worked with VW on the Cayenne/Toerag.

There are pages of Lucas electric jokes. Porsches ist nicht funny.
Et un petit commentaire de +


don`t be so nasty about 914s. Mine sounds better
than an early 911,
and an early Europa, too. I have experienced another
difference: When
you crash with a 914 at the Nuerburgring
Nordschleife, you don`t die,
with a Lotus Europa you don`t crash.
Revenir en haut Aller en bas
Johannes
Président
Johannes


Nombre de messages : 7975
Age : 61
Date d'inscription : 26/04/2006

Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty
MessageSujet: Re: Comparatif de la 914 avec ses contemporaines   Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty30/8/2013, 06:05

Très marrant ...
Revenir en haut Aller en bas
http://914-porscheclub.fr
nicolas

nicolas


Nombre de messages : 179
Age : 54
Date d'inscription : 24/08/2012

Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty
MessageSujet: Re: Comparatif de la 914 avec ses contemporaines   Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty30/8/2013, 07:46

vraiment hilarant !! Smile
Revenir en haut Aller en bas
wilde

wilde


Nombre de messages : 7132
Age : 55
Date d'inscription : 04/03/2007

Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty
MessageSujet: Re: Comparatif de la 914 avec ses contemporaines   Comparatif de la 914 avec ses contemporaines Empty30/8/2013, 10:13

Surtout la morale finale ! Wink
Revenir en haut Aller en bas
 
Comparatif de la 914 avec ses contemporaines
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Comparatif de pots d'échappement
» Auto Retro de septembre : Comparatif 914 - 912
» Test comparatif de nos 914, quelle date ?
» DVD avec 914
» Reportage Tv avec de la 914!!!

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
> FORUM DU CLUB PORSCHE 914 DE FRANCE :: > LE FORUM LIBRE ET GRATUIT DE LA 914 :: LE FORUM DE DISCUSSION-
Sauter vers: